top of page
  • Szerző képeSzabó Petronella

Utazás a Maldív-szigetekre

A Maldív-szigetekre eljutni nem mindennapi élmény. Már az első utazásomnál is egy régóta dédelgetett álmom vált valóra, és akkor még nem is gondoltam, hogy 2 évvel később újra láthatom e csodás szigetvilágot.

Maldív-szigetek madártávlatból

Tartalomjegyzék:

A 2020-ban kirobbant Covid-időszakban mindannyian megtapasztaltuk, külső erők milyen drasztikus mértékben képesek korlátozni utazási és egyéb mozgás szabadságunkat. Néhány országon kívül akkoriban szinte az egész világ bezárt és nem engedett be turistákat határain belülre. A Maldív-szigetek GDP-jének 60%-a az idegenforgalomból származik, ezért a szigetvilágnak elemi érdeke volt, hogy mielőbb megnyissa kapuit a külföldi turisták előtt. Természetesen szigorú szabályok szerint működött a beléptetés, sőt már az utazás előtt is voltak kötelezően elvégzendő feladatok.

Utazásunk

Akkoriban az országba való belépéshez akkoriban egy 96 órán belül levett negatív PCR teszt volt szükséges. A mi esetünkben hétfői indulásunk volt, ezért a tesztet pénteken végeztettük el, de mivel a szigetekre csak kedd reggel értünk, ezért az akkoriban kötelező regisztrációt hétfő délelőtt töltöttük ki.

A budapesti repülőtérre érkezve szomorú volt látni, hogy rajtunk kívül szinte csak a reptéri dolgozók voltak jelen. A biztonsági ellenőrzésen úgy suhantunk át, mintha VIP vendégként csak nekünk tartottak volna fent egy kézipoggyász-ellenőrző kaput. Bár május végén már néhány üzlet kinyitott, vásárlókra még várni kell az eladóknak.

A Qatar Airways-zel utazni megint páratlan élményt jelentett. A Budapest-Doha közötti úton a B787-es Dreamliner gép a turista osztályon is hihetetlenül ergonomikus székekkel és profi szórakoztató rendszerrel van felszerelve, ráadásul felszolgálnak vacsorát is (előétel, főétel, desszert 1 tálcán), így az 5 órás repülőút nagyon hamar eltelt. A 2 órás csatlakozási időnek köszönhetően a dohai repülőtéren is kényelmes volt az átszállás a QR678-as járatra, ami 4,5 óra alatt repített minket tovább a szigetek fővárosába, Maléba. Pontosabban a fővároshoz tartozó repülőtéri szigetre, ugyanis külön van egy sziget (Velana Airport), ami csak a fel- és leszálló légi forgalom kiszolgálására szolgál.

Landolás után az útlevelünkön kívül a határellenőr megnézte a visszafelé szóló repülőjegyünket, a szállásunk foglalási visszaigazolásáról szóló papírt (még szerencse, hogy kinyomtattuk!), illetve a negatív PCR tesztről szóló eredményt. Ezeken felül mobiltelefonon kellett bemutatnunk a fentebb említett regisztrációs form-ról kapott QR kódot.

Mikor érdemes a Maldív-szigetekre utazni?

A helyiek elmondása szerint régebben a május-július közötti időszak volt az esős évszak, ekkor nagy valószínűséggel fordultak elő heves esőzések, viharok, illetve viharos széllökések. A többi hónap viszont száraz és szinte csapadéktól mentes volt. Napjainkban a klímaváltozás hatására sajnos ezek a határok elmosódtak, és ma már bármikor elképzelhető egy-egy vihar vagy zápor a szigeteken. Az időjárás előrejelző applikációnk a nyaralásunk hetére (május utolsó hete) végig esős, viharos időt jósolt 27 Celsius fokos átlag hőmérséklettel. Ezzel szemben volt olyan napunk, amikor egyáltalán nem esett az eső, és olyan is, amikor igen, de csak éjszaka, és reggelre minden felszáradt és ugyanolyan meleg, párás volt a levegő, mintha mi sem történt volna. Szerintem, ha az embernek van rá lehetősége és anyagi fedezete, hogy elutazzon e páratlan szépségű helyre, ne habozzon és ne aggódjon az idő miatt. Garantáltan lesz szép napsütés a szuper fotók elkészítéséhez! :)

Szállásunk

Folyamatosan követtük a szigetország belépéséről szóló híreket, ezért lakott sziget helyett resort szigetet választottunk. Ennek oka, hogy az előbbi helynél fennállt a veszély, hogy ha az indiai vírusvariáns megjelenik, illetve elterjed a Maldív-szigeteken, akkor lezárják a lakott területeket, és több időre ragadunk ott, mint terveztük. Persze a páratlan szépségű természet miatt nem lett volna kár, de saját költségen már kicsit fájó lett volna egy, akár hetekig, hónapokig tartó karantén-nyaralás. A resort szigeteknél ilyentől nem kellett tartanunk, ugyanis az itt dolgozó személyzetet folyamatosan tesztelik, és ha valaki hazalátogat a családjához (vagyis elhagyja az adott szigetet), akkor 2 hét karanténra kényszerül az újbóli munkába lépése előtt. További előny, hogy hazafelé így nem kellett PCR tesztet végeznünk, ellentétben azzal, ha lakott szigetre foglaltunk volna szállást.

Érkezésünk után az Embudu Village Resort munkatársa várt ránk és külön motorcsónak transzferrel vittek minket a szállásunk szigetére. Érdemes figyelni a lakhelyünk lefoglalásánál, hogy milyen messze van a repülőtértől az adott sziget. Találtam olyat lehetőséget is, ahova csak hidroplánnal lehetett volna eljutni, és a retúr transzfer 478 USD lett volna - személyenként! Összehasonlításképp, a mi szigetünk látótávolságra volt a fővárostól, motorcsónakkal való retúr transzfer 78 USD-ba került egy embernek.

Félpanzió vagy teljes ellátás?

Aki szeret enni a nagy meleg ellenére is és napközben nem éri be otthonról hozott kekszekkel, müzliszeletekkel, mint mi, annak érdemes teljes ellátás vagy all inclusive opciót választani a szállás lefoglalásakor (természetesen a szállás ára ettől függően változik). Ezen nem feltétlenül érdemes spórolni, ugyanis itt nincs kisbolt, ahova az ember csak leugrik venni valamit, ha megéhezik. A szigeten csak az étterem van nyitva az étkezések idejére, illetve egy büfé, ahol méregdrágán lehet "választani" kell-nem kell alapon az egyféle márkájú (!) fagyiból vagy chipsből. Ezekkel jól nem lakunk, ellenben a költőpénzünk viharos sebességgel el fog fogyni már a nyaralás első napjaiban. Fontos tudni még, hogy ital csak a reggelihez jár, a vacsora során venni kell, és 1 l víz bizony 3 USD-t kóstált minden étkezésünk alkalmával. Az all inclusive esetén ez a költség nincs pluszban.

A sziget azért lehetőséget kínált ingyenes kikapcsolódásra is a napozáson és homokvár építésen kívül; például ingyenesen bármikor lehetett ping-pongozni, darts-ozni, illetve biliárdozni. Felár ellenében különböző túrákat is szervezett a személyzet, így akár búvárkodni vagy delfinlesre is lehetett menni. Snorkellezni lehetett a part mentén is, de szerintem nem volt olyan szép a korall élővilág, mint amilyen például Thaiföldön. Ez számomra picit csalódás is volt, mert előtte azt olvastam, hogy ezen a déli atoll részen nagyon szép és ép a korall- és vízi élővilág. Ugyanakkor kisgyerekes családoknak ideális lehet egy ilyen sziget, hiszen a bungalow-k szó szerint a parttól pár lépésre találhatóak, így kényelmes és aggódástól mentes lehet a nyaralás a szülőknek is.

Melyiket válasszam - Maldív, Seychelle-szigetek vagy Mauritius?

Sokan kérdezték tőlem, hogy melyik szigetvilág tetszett jobban, illetve melyiket ajánlanám inkább? Ha az ember mozgalmasabb kikapcsolódásra vágyik, akkor én inkább a Seychelle-szigeteket javaslom, ami természeti szépségében talán felül is múlja a Maldív-szigeteket, és sokkal több programlehetőséget, felfedezni való helyet kínál. Az ottani nyaralásomról és hasznos, az odautazással kapcsolatos információkról ebben a cikkemben írtam.

A Maldív-szigeteken eltöltött 2021. május végi nyaraláson mi élveztük a semmittevést, az óceán ritmikus hullámzását, a madarak csicsergését és a parti nyugalmat. Talán az elvonulás a jó szó a szigeten töltött napok jellemzésére; sikerült útitársamnak és nekem is teljesen kikapcsolni a mindennapokból és divatos kifejezéssel élve, tudatosan a jelenben maradni és élvezni minden percét. Ideális volt könyvolvasásra, céltalan tengerparti sétákra, reggeli jógázásra, napközbeni úszásra és snorkellezésre, illetve esténként naplemente nézésére. Mindenkinek ajánlom a csodálatos szigetvilágot, ha ilyen pihenésre vágyik - biztosan nem fogja megbánni!

Mauritius szigete is tartogat meglepetéseket az utazóknak, amely sokkal több programlehetőséget kínál, mint elsőre gondolná az ember. Ha szeretünk jönni-menni és programozással tölteni a napokat, akkor az afrikai ország szigetvilága is számos lehetőséget kínál! Személyes élménybeszámolókat a sziget északi és déli partjáról is írtam!

A Maldív-szigetekre utazás előtti hasznos információkért kattints ide!

További élménybeszámolókért és hasznos utazási tippekért, információkért kövesd Facebook és Instagram oldalam!