top of page
  • Szerző képeSzabó Petronella

Torinó felfedezése és nevezetességei

Ha csak kiszakadnánk az állandó hétköznapi pörgésből és nem ijedünk meg a jelenlegi, enyhén szólva is káoszos légiközlekedéstől, akkor egy hosszú hétvégére irány az olasz divat fővárosa, Milánó és a kevésbé trendi, de annál több látnivalót rejtegető Torinó városa!

Tartalomjegyzék

A pénztárcánk sem fogja bánni az utat, mindkét desztináció azon kevés helyek között van, ahova még tényleg pár ezer Ft-os repjegyekkel utazhatunk. Barátnőmmel így vettük meg a Wizzair-nél a repjegyünket oda-vissza Milánóba 9.000 Ft-ért. A Ryanair 2022. nyarán Torinóba még közlekedett, így ide is olcsó árakon tudtunk eljutni.

Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér
Mindenki utazik valahova

Utazás Torinóba

A városba Milánón keresztül jutottunk el, mert a Wizzair csak ide repül, Torinóba sajnos nincs járata. Szóval, Milánó repülőterére az esti órákban értünk, és direkt egy közeli hotelt foglaltam, hogy az este ne menjen el még egy órás utazással a belvárosig. A google térkép szerinti 20 perc séta a valóságban jóval többnek tűnt, így taxit fogtunk, gondoltuk 5 perces autóút nem lehet olyan drága. De…az lett…30 eurót sikerült otthagynunk ezért a röpke transzferért, ami azért eléggé lelombozott minket, de egy hideg aperol spritz-cel a hotelünk teraszán fél óra múlva már csak nevettünk az egészen. :)

Másnap reggel kiderült, hogy van ingyenes transzfer busz, ami bizonyos időközönként cirkulál a reptér és még 1-2 hotel között, amik szintén itt találhatóak. Így már vidámabban értünk vissza a repülőtérre, ahonnan a Flibco busztársaság indít óránként járatot Torinóba 22 EUR/fő áron. Ezzel utazva már dél körül a másik olasz városban voltunk, ahol 1 éjszakát szándékoztunk tölteni, majd innen tovább Milánó városába vonattal. Szóval, a szállásunkat könnyen megtalálva, a szobánkat elfoglalva és kicsit felfrissülve vágtunk neki a város felfedezésének.

Torinó látnivalói

Ami először feltűnt, hogy sajnos kevés fa van az utcákon, ellenben a macskaköves utak nagyon hangulatosak. Második, hogy alig volt ember az utcákon – bár, ha jobban belegondolok, ez a 40 C fokos hőségben annyira nem is meglepő.

Keresztelő Szent János katedrális és a torinói lepel

A városról sokaknak szerintem a torinói lepel jut eszébe, amelybe állítólag Jézus Krisztus testét tették a keresztre feszítése után. A szent leplet itt őrzik az épületben, de a látogatóknak csak egy hű másolatot mutatnak meg, azt is plexiüveg mögé rejtve. Picit ez csalódás volt nekünk, azt hittük, hogy az eredetit fogjuk látni… pláne, hogy kifelé menet a templomból megpillantottuk Leonardo Da Vinci: Utolsó vacsora festményét a bejárat felett, ami szintén nem az eredeti, hiszen az Milánóban található… Az 1491-1498-ban épült katedrális mellett áll egy külön harangtorony, amelynek tetejéről állítólag Pazar kilátás nyílik a városra (sajnos ott jártunkkor nem lehetett felmenni).

A torinói lepel részlete

Porta Palatina

Ez a vörös építmény a világ legjobban megmaradt római kapuja az I. század óta! Érdekes, hogy ma már az emberek csak átsétálnak rajta, mellette pedig egy emeletes tömb lakóház kapott helyet. Innen visszatekintve viszont nagyon szép rálátásunk lesz a katedrálisra és a harangtoronyra.

Porta Palatina római kapu, Torinó
Porta Palatina római kapu

Egyiptomi Múzeum / Museo Egizio

Az utazásunk napján mivel csak este indult a gépünk, kora délután ellátogattam a Szépművészeti Múzeum Bosch kiállítására. A majd’ 5000 Ft-os jegyért nem csodálhattam meg túl sok képet Bosch-tól, sok alkotás az ő követőinek keze munkája volt. Viszont találkoztam két régen látott ismerősömmel, és így már minden pénzt megért J Az Egyiptomi Múzeumban ugyanakkor, átszámolva szinte ugyanennyi belépő díjért (15,50 EUR) 14.000 kiállítási tárgyat tekinthettem meg! 4 emeleten mindenhol fáraók szobrai (köztük Szekhmet, II. Széthi és II. Ramszesz!) szarkofágok, egyiptomi tekercsek és hétköznapi használati tárgyak vannak bemutatva az ókori Egyiptom világáról. Ha mindent alaposan szeretnénk megnézni, akkor nyugodtan szánjunk rá akár 3-4 órát is a látogatására!

Via Roma és a Piazza San Carlo

A múzeumból kisétálva szinte rákanyarodunk a Via Roma útjára, amely a város egyik legelegánsabb utcája luxus márkák kirakataival tarkítva. Az utca végén találjuk a San Carló teret, ahol a város legrégebbi kávézói adnak pihenésre lehetőséget. A tér közepét egy lovas bronzszobor uralja, illetve a tér másik végét két templom zárja; Ciesa di San Carlo Borromeo és a di Santa Cristina. Naplementekor különösen hangulatos a lemenő nap fényében megvilágított tér látványa.

Királyi Palota / Reale Palazzo

Másnap délelőtt még volt időnk elmenni, megnézni a Királyi Palota épületét kívülről és kertjében tenni egy kisebb sétát. Az előtérben egy vándorkiállítást is megleshettünk. A királyi fegyvertár, vagyis az Armeria Reale a királyi palota egyik leghíresebb része, itt Európa egyik legjobb fegyvergyűjteménye tekinthető meg.

Mole Antonelliana

A palotától nem messze található az Operaház és amelletti utcán tovább sétálva a világ legmagasabb múzeuma, a Mozi múzeum. 167,5 m magasságból páratlan panoráma tárul elénk Torinó városáról, egyszerre látni a sík „pesti” oldalát és a csodás zöld növényzettel körülölelt, valamint Pó folyó által kettészelt „budai” oldalt is. Az épületbe kicsit nehézkes a bejutás, külön fél órát álltunk sorba, hogy aznapra belépőjegyet kaphassunk (meghatározott belépési idővel), majd maszkban újabb negyed órát álltunk sorba, mire a liftbe beszállhattunk. Itt nagyon éreztük az olasz szervezetlenséget, de a látvány bőven kárpótolt minket minden bosszúságunkért. Ha a mozi múzeum is érdekel bennünket, arra külön jegyet kell váltani, de cserébe 4 emelet magasan sétálhatunk és kanyaroghatunk a mozi történelmét, és hőseit bemutató kiállításon.

A torinói opera díszes kapuja

Mole Antonelliana, és a mozi múzeum

Utunk folytatódik Milánóban, ha az ottani élményeinkre és a város nevezetességeire is kíváncsi vagy, kattints ide a következő cikk elolvasásához!

Kövesd be Facebook és Instagram oldalam még több kép megtekintéséhez! :)