top of page

117 találat erre: „”

Blogbejegyzés (64)

• Córdoba és látnivalóinak felfedezése 1 nap alatt

Córdoba nem olyan nagy város, mint az andalúz körutunk során érintett Sevilla vagy Málaga, de óvárosa szintén hangulatos, és bájos utcái között könnyű elveszni. A vasútállomástól 20 perces sétával jutottunk el az óváros közepén lévő szállásunkig, amely közvetlenül a leginkább várt látnivaló mellett található. Autós forgalma igen nagy a városnak, de ezt ellensúlyozzák a hatalmas parkok és széles járdák. Tartalomjegyzék La Mezquita Narancs szüret Puente Romano Alcazar Zsidó negyed (Judería) La Mezquita Itt érvényesül talán leginkább az arab hatás, nem véletlenül a leghíresebb látnivalója, a La Mezquita, amely egy VIII. században elkészült arab mecsetre épült keresztény templomot jelent. Egy narancsfákkal telis-tele lévő belső kerten át vezet az út az épület bejáratához. Ha a toronyba is szeretnénk felmenni, az 3 eurót kóstál, a templomba pedig 13 eurót kérnek el egy felnőtt jegyért. Hétfőtől-szombatig reggel 8.30 és 9.30 között azonban a templom ingyenesen látogatható. Mi ezt az időintervallumot céloztuk meg, szerencsénkre a szállásunk szó szerint a templom mellett volt. Lenyűgöző volt látni ezt a kettős oszlopcsarnokot, ahogy keveredik a mór (arab) és gótikus stílus egymással ebben az építészeti csodában. Aztán 9.20 körül a biztonsági őrök elkezdték a látogatókat megkérni, hogy hagyják el az épületet, de ekkor jöttünk rá, hogy a középen elhelyezkedő oltárt még nem is láttuk. Gyorsan afelé vettük az irányt, és a biztonság őr spanyolul feltett kérdését egyszerű Sí, sí – vel intéztük el. Utána tessékeltek minket, hogy foglaljunk helyet a padok között. Akkor esett le nekünk, hogy igazából azt kérdezte a férfi, hogy a misén veszünk-e részt, ugyanis pár másodperc múlva a bejárati kapuk bezárultak, az orgona zene felcsendült és megjelent 10 bíboros bibliával a kezükben. Pedig mi csak az oltárt szerettük volna még egy percre megnézni, de micsoda mázli, hogy egy helyi misén vehetünk részt! Bár egyikünk sem beszél spanyolul, így egy szót sem értettünk az egészből az Ámen-en kívül, mégis nagyon megható és olyan bensőséges volt az egész szertartás. A kisbabám végül mozgott a hasamban, amikor az orgonazene szólt – szerintem neki is tetszett a műsor. 😊 Az egyórás kaland után jól esett pár perc múlva visszaérni a szállodánkba és elfogyasztani a finom, friss reggelinket. Narancs szüret Délelőtt felkerekedtünk, hogy bejárjuk legalább az óvárosi részt, amikor nagy zajra lettünk figyelmesek. Kiderült, hogy pont az utcánkban került sor a narancsok szüretelésére. Speciális rázógép rázza le a fáról a narancsokat, majd bekebelezi a gép őket. Állítólag ez a fajta narancs emberi fogyasztásra nem alkalmas, és hogy az egyidejű leesésük a fáról ne okozzon közlekedési káoszt az utcákon, ezért még idejében mesterségesen szüretelik le őket. Nagyon érdekes volt egy ilyet is látni! Puente Romano Ahogy elhaladtunk, az utca végén egy térre értünk, innen nyílt egy kapu (Puerta del Puente) a római kori hídra. A Guadalquivir folyó vágja ketté a várost, ez a híd pedig elképesztő, de még i.e. I. században épült! Micsoda történelmi lenyomat, ha mesélni tudna! Sokáig ez az egy hídja volt a városnak, ma már csak gyalogos hídként funkcionál. A végén található a kaputorony (Calahorra-torony), amely napjainkban városi múzeumként működik. Sajnos a folyó már nem olyan bőséges vízű, mint korábban lehetett, ezért a körülötte lévő táj sem annyira lenyűgöző. Azonban a különféle madaraknak remek otthonként szolgálnak a kiemelkedő kisebb szigetecskék. Alcazar A Római hídról végül visszasétáltunk, mert ezzel átellenben található az Alcázar de los Reyes Cristianos, vagyis a királyok rezidenciája. A korábban római erődként működő hely I. Kasztíliai Izabella és II. aragóniai Ferdinánd egyik fő rezidenciájaként is szolgált. Ez a történelmi nevezetesség a város keresztény korszakának fontos mérföldköve. Sajnos vasárnap zárva van, így nem tudtunk bemenni a kertjébe, de őszintén, a kapun keresztül nem is tűnt annyira fancy-nek, mint ahogy az útikönyvek áradoznak róla. Talán tavasszal, illetve nyáron mutatja meg igazi szépségét, amikor minden kizöldül és kivirágzik. Zsidó negyed (Judería) Az Alcazar mellett ismét befelé sétáltunk az óvárosba, ahol a zsidó negyed kanyargós utcáin csavarogtunk egy kicsit. Hangulatos éttermek, bárok és kézműves üzletek váltják itt egymást, a kanyargós szűk utcákban könnyű elveszni, de annyira nem érdemes bánni! Mi csak hagytuk magunkat és egyszer például a képeken is látszó belső kézműves piactérre bukkantunk, majd egy kis térre lyukadtunk ki, ahol egy templom melletti kis kávézóban fagyiztunk, illetve forró csokit ittunk. 1 nap talán kevés a város mélyebb felfedezésére, de már így is kaphatunk egy képet a hangulatáról és a főbb látnivalóiról. További hasznos utazási tippekért, információkért és élménybeszámolókért kövesd Facebook és Instagram oldalam! :)

• Fedezd fel Málaga top látnivalóit

Málaga a napfény városa, tele élettel és érdekes látnivalókkal. Nevezetességek, amelyeket nem érdemes kihagyni! A Costa del Sol (Napos part) fővárosa, és egyben egyik legfelkapottabb városa tele van izgalmas látnivalókkal és hangulatos utcákkal. A történelem pedig szinte tapintható a levegőben az egyes nevezetességek által. Este 22 órakor a bárok, éttermek tele vannak emberekkel, a pozitív hangulatot érezni a levegőben; mindenki laza, felszabadult, kedves és persze a helyi spanyolok hangosan gesztikulálva beszélnek, magyaráznak egymásnak. Turistaként is szinte azonnal magával ragad az élni jó dolog érzés, és 10 perc múlva már én is úgy éreztem, hogy a világon semmi baj nem érhet; finom ételeket ehetek az étteremben, nem messze tőlem a tenger morajlását hallom és este is kb. 20 fok meleg van – január végén. :) Bár Málagában 10 évvel ezelőtt már jártam egy céges utazás keretében, most újult erővel vágtam bele, hogy kíváncsisággal telve az óváros terein, utcáin keresztül, felfedezzem a történelmi látnivalókat. Sajnos csak kevés időnk volt, de így is sok nevezetességet láthattunk – hála annak, hogy a legtöbb az óvárosban található, egymástól gyalogtávolságra. Tartalomjegyzék Málaga katedrális Plaza de la Merced Picasso szülőháza La Alcazaba Gibralfaro-kastély Bikaviadal aréna Málagai kikötő Calle Marqués de Larios Málaga katedrális Nekem abszolút number 1 látnivaló Málaga katedrálisa. Úgy is szokták nevezni, mint La Manquita, azaz a Félkezű hölgy. Ennek oka, hogy eredetileg egy mecset állt a helyén, aztán katolikus templommá építették át 1528 és 1782 között. Hiába tartottak a munkálatok majdnem 250 éven át, a végére a pénz elfogyott, ezért a katedrális két tornya közül az egyik már nem épült meg (azóta sem), vagyis csonka, „félkezű” maradt a kinézete.  A 84 m magas templom előtti kert ingyenesen látogatható, de maga a katedrálisba való belépés fizetős, méghozzá 10 euró / fő. Ugyanakkor, a koránkelés aranyat ér, hétfőtől szombatig reggel 8.30-9.00, míg vasárnap 8.30-9.30 között ingyenes a látogatása. Vasárnap, ha erről lemaradunk, utána már csak pénzért, 14 órától nézhetjük meg a templom belsejét. Talán soknak tűnik a 10 euró, de szerintem megéri, nagyon szép, díszes belülről a kinézete, a reneszánsz és barokk elemek a sok arannyal egészen elképesztő hatást keltenek. Plaza de la Merced A katedrálistól gyalogtávolságra, a kanyargós utcákon át vezet az út a Merced térig. Ez egy igazi közösségi találkozóhely, sok helyi spanyol lakos gyűlik itt össze, idősebbek is és beszélgetnek az élet dolgairól. A tér egyik oldalán végig egymást érik az éttermek, ahol a tapas fogásoktól a friss halételeken át a salátákig minden finomságot ehettünk. Picasso szülőháza A tér végében áll az a ház, ahol Picasso megszületett és élt egy ideig. A hely ma számos művészeti és kulturális eseménynek az otthont. A 3 emeletnyi térben személyes tárgyak, emléktárgyak és egy könyvtár is megtalálható, valamint egy kutatóközpont is, aki a festőművész munkásságával foglalkozik. Vasárnap a látogatás érdemes, így célszerű aznapra időzíteni a látogatást. La Alcazaba A Plaza de la Merced-ről szinte rálátni a La Alcazaba építményre, illetve az alatta elterülő I.századból megmaradt római kori amfiteátrum. Ezt megkerülve jobbról találhatjuk meg a barlang bejáratát, ahol belépőjegyet tudunk venni és innen lifttel tudunk percek alatt a La Alcazaba tetejére érni (egyébként jó 15 perc séta meredek emelkedőn). Vasárnap 14 órától szerencsénkre ingyenesen látogatható a nevezetesség a másik arab látnivalóval a Gibralfaro kastéllyal együtt. (Egyébként van kombinált jegy is, ha mindkettőt megnéznénk célszerű azt vásárolni, 5.50 euró/fő áron) Maga az építmény az arabok hódítása révén alakult át erőddé (neve is innen származik, al-Qasba, azaz városi erőd). A hegyoldalon való elhelyezkedéséből adódóan kitűnő lehetőség nyílt belátni egyik oldalról a kikötőt és az érkező, induló hajókat, a másik oldalról pedig a hegyeket. Gibralfaro-kastély A La Alcazaba-ról a Gibralfaro kastély is látszik, amely egy még magasabb hegyoldalon fekszik. Sajnos nincs közvetlen összeköttetés a két hely között, külön kell kb félórás sétával meredek úton felgyalogolni ide, ha szeretnénk látni Málaga városát a lábaink előtt. Ugyanakkor a 35-ös busszal is megközelíthető a hely, de ahhoz vissza kell sétálnunk kicsit a város felé, ahol a buszmegálló található. Mi ide már nem sétáltunk fel, 7 hónapos terhesen inkább egy hosszabb, kiadósabb ebédre szavaztam én is és a baba is. 😊 Bikaviadal aréna Letekintve a La Alcazaba vároldaláról nemcsak a málagai kikötő látványa terül elénk, hanem kissé balra észrevehetjük a házak között megbúvó Bikaviadal arénát (Plaza del toros) is. 1876 óta rendeznek itt bikaviadalokat, ez az épület 52 m átmérőjű és 9000 néző befogadására alkalmas! Napjainkban szezonálisan működik, húsvétkor 2, illetve augusztusban és szeptemberben 1-1 bikaviadal tekinthető meg. Múzeuma viszont egész évben látogatható. Málagai kikötő Ahogy írtam, a La Alcazaba-ról elénk tárul a város kikötője. Ottjártunkkor épp egy tengerjáró hajó is ott állomásozott. A kikötő előtti sétány estefelé még hangulatosabb, a végében pedig a Pompidou központ található (szerintem egy Rubik kockára emlékezetető épület alakjában). A tengerpart az emeletes házak másik oldalán terül el, ide a jó időben bármikor kijöhetünk, ha egy kis napozásra vágyunk. Calle Marqués de Larios A város Váci utcája, vagyis a fő utcán végiggyalogolva mindennel találkozhatunk, amivel Budapesten is. Márkás üzletek kirakatai, utcai zenészek, turisták hömpölygő tömege és siető helyiek. Az üzletsorokat 1-1 fagyizó szakítja meg, ahol már január végén vehetünk fagyit, ha éppen erre vágyunk. Az utca végén egy hangulatos térre ékezünk, ahonnan újabb kanyargós utcák nyílnak, immár éttermekkel és hangulatos bárokkal megfűszerezve. Vessük bele magunkat a forgatagba és élvezzük a spanyol életérzést! További hasznos utazási tippekért, információkért és élménybeszámolókért kövesd Facebook és Instagram oldalam! :)

• Sevilla és top 5 látnivalója

Sevilla csodás városa és nevezetességei, nyaralásra, városlátogatásra tökéletes. Top 5 látnivaló akár 48 óra alatt bejárva. Sevilla nagy szerelem lett számomra, az egész várost átlengi egyfajta pozitív energia. Az időjárás is nagyon kedvezett nekünk, január végén szinte tavaszias, kellemes 20-23 C fok közötti melegben sétáltunk az utcákon. Minden utcája rejt valamilyen érdekességet, látnivalót, de maguk a házak is megérnek egy fotót, olyan csodaszépen vannak kimunkálva, díszítve. Nem beszélve arról, hogy az emberek kedvesek, egész jól beszélnek angolul. Az ízletes gasztronómiájukat pedig gondolom nem kell bemutatni, az csak hab a tortán. Ezek után nem csoda, ha azt mondom, egy hetet is simán ott töltenék a városban, főleg télen, amikor az ember a sötét, hideg Magyarországról 3,5 óra alatt a napfényben sütkérezhet. 2 napot tudtunk Sevillában tölteni ezen első alkalommal, de biztos vagyok benne, hogy még visszatérünk ide, és jobban felfedezzük a várost, illetve környékét. Szerencsére a 2 nap is elég volt, hogy sok szépet lássunk a városból, jöjjenek alább a szerintem top látnivalók, amiket nem érdemes kihagyni (és 2 nap alatt bejárhatóak): 1.      Katedrális 2.      La Giralda 3.      Reál Alcazar 4.      Placa de Espana 5.      Metropol napernyő Setas de Sevilla Sevilla-i Katedrális (Catedral de Santa María de la Sede) Az egyik legfantasztikusabb katedrális, amit életemben láttam, ráadásul, mint kiderült itt nyugszik örök nyugalomban a híres felfedező, Kolumbusz Kristóf is! Nehéz elképzelni, de 1198 és 1401 között még mecset állt itt. Belső tere lenyűgöző és kicsit nekem a barcelonai Sagrada Familia templomát juttatta eszembe. A világ legnagyobb gótikus katedrálisaként csodálatos üvegablakok fényesítik be a belső teret. Mi szerettünk volna felmenni a Giralda toronyba is, ezért kombinált jegyet vettünk. Később kiderült, hogy egy másfél órás vezetett templomi körútra fizettünk be, ahol a katedrális tetejére is fellépcsőzhettünk, sőt az emeletről a templom belsejét is láthattuk más perspektívából. Utána derült ki, hogy a toronyba ettől függetlenül fel lehet menni, nem kell időpontot külön foglalni hozzá. La Giralda, azaz Harangtorony Az impozáns tornyot a város messzi pontjáról is könnyű észre venni tiszta időben, mely elmaradhatatlan része a katedrálisnak. Korábban ez a mecset minaret tornya volt, amely 1356 és 1362-ben két földrengés következtében megrongálódott, ekkor döntötték el, hogy harangtoronnyá építik át. (Előzetesen 1248-ban III. Ferdinánd király már keresztény templommá szentelte.) A 24 harangot magába foglaló torony egyébként olyan széles, hogy akár lovak vagy szamarak is fel tudnak jutni a tetejébe, ezt a középkorban ki is használták. A tetejéről a város lenyűgöző látványában gyönyörködhetünk. Reál Alcazar, azaz Királyi palota Ez a palota kicsit szerintem hasonlít a granadai Alhambra-ra, de az biztos, hogy a mudejar stílus egyik legkiemelkedőbb példája. 1987 óta pedig a Világörökség része. Sok filmhez nyújtott már hátteret, de talán leginkább a Trónok harca egyes jeleneteiből ismerhetnek rá az idelátogatók. A kertjében gyümölcsöket, illetve gyógynövényeket termesztettek anno, amely ellátta a palotát élelemmel, de napjainkban is kb 20 ezer növény található meg. Nekem legjobban az Igazság csarnoka és annak boltíves oszlopai tetszettek, illetve a kerthelyiségben a Crossing Courtyard, aminek emeletéről szép kilátás nyílt a kert nagyobb részére. Érdemes 2-3 órát rászánni a hely bejárására. Jegyet online lehet meghatározott időpontra foglalni. Helyszíni sorban állással (csak) aznapi látogatásra lehet belépőt kapni. Plaza de Espana A Reál Alcazar-tól nem messze, és a Mária Lujza kert szomszédságában áll a Plaza de Espana, vagyis a Spanyol tér. Az egész építményt az ibero-amerikai expo-ra készült 1929-ben. A neo-mudejar stílusnak köszönhetően egyszerűen szemkápráztató a hely díszítettsége és finom kimunkálása. A tér olyan hatalmas, mint 5 focipálya egymás mellett! Közepén szökőkúttal, oldalsó részein épületek övezik, illetve a félkörívben az akkori 48 tartomány mindegyikét egy-egy díszített csempézett pad jelképezi. A vízen áthidaló 4 híd pedig az akkori 4 királyságot (Navarra, León, Aragónia, Kasztília) szimbolizálja, amelyek egyesüléséből az ország létrejött. Fantasztikus az egész hely, szerintem érdemes ide csak úgy kisétálni és leülni nézelődni az egyik padra, vagy csónakot bérelni és a kanálison végig evezni. Ottjártunkkor még egy rögtönzött flamenco performansznak is szem- és fültanúi lehettünk! Ez a lemenő nap fényében igazán elképesztő élményt adott nekünk! Setas de Sevilla vagy Metropol Parasol A modern építészet egyik legérdekesebb és legvitatottabb látnivalója a Metropol napernyő, amely a Plaza de la Encarnación-on található. 2006-2011 között folytak a munkálatok, végül megemelték magát az építményt, ezért csak (mozgó)lépcsőn lehet megközelíteni, a szintje alatt pedig piac működik. Még lejjebb, a föld alatt, múzeum lett kialakítva, ahol az építkezés során feltárt római kori épületmaradványokat mutatják be. A tetejére pedig egy kilátósétányt alakítottak ki, ahonnan (28 m magasból) pazar kilátás nyílik az óvárosra. Figyelni kell a nyitvatartásra, mert reggel csak 9.30-tól engednek fel a kilátó részbe, de cserébe este még fentről figyelhetjük a naplementét és csodás színeit a város épületein. További hasznos utazási tippekért, információkért és élménybeszámolókért kövesd Facebook és Instagram oldalam! :)

Összes megtekintése

Oldal (53)

• Blogbejegyzések I Utazás.Felfedezés.Élmény. I petrazworld.com

Utazással kapcsolatos blogbejegyzéseim, írásaim, ajánlásaim Személyes élménybeszámolókért és hasznos utazási tippekért, információkért kövesd be Facebook és Instagram oldalam! :) 5+1 utazós témájú sorozat Lássam a listát Utazás várandósan repülővel Hasznos infók 2024-es szabadság- és utazástervező Megnézem 5+5 hasznos alkalmazás utazáshoz Lássam a listát 10+1 idézet és bölcsesség az utazásról Megnézem 10+1 kedvenc utazós film Lássam a listát Inspiráló könyvek belső utazáshoz Melyik az az 5+1 könyv? Mit jelent nekem az utazás? Érdekel 5+1 kedvenc utazós könyvem Lássam a listát Virtuális tárlatnézés Európa leghíresebb múzeumaiban Megnézem a listát Kulisszatitkok a blogom elindulásának első évéről Megnézem, kíváncsi vagyok Különleges pénzjegyek a világ országaiból Megnézem Hogyan lehetsz felelős utazó? 12+1 hasznos tipp Hogyan éljük túl a home office-t? Érdekel Utazás a lelkem körül Elovasom a cikket Az énidő és az egyedüllét fontossága Elolvasom a cikket A karantén-időszak öröksége Elolvasom a cikket A karantén-böjt 40 napja Elovasom a cikket A koronavírus üzenete Véleményírás 2021: A megújulás és az újrakezdés éve volt Elolvasom a cikket 2020, a változás éve volt Véleményírás Megosztás 1/4

• Hova lehet utazni Covid idején? I Utazás.Felfedezés.Élmény. I petrazworld.com

Hova utazhatunk Covid idején? A világ legtöbb országa feloldotta a lezárásokat és újra fogadnak turistákat teszt-, vagy karanténkötelezettség nélkül. Természetesen repülőjegy-, és szállás foglalás előtt minden esetben fontos tájékozódni a belépési feltételekről, hiszen az adott ország egyik napról a másikra változtathatja a követendő szabályokat a fertőzöttség függvényében! Mauritius Az ázsiai szigetországba korlátozás-mentesen utazhatunk, nem szükséges előzetes teszt, regisztráció-, illetve karanténkötelezettség sem. Személyes élménybeszámoló és hasznos tippek utazáshoz, illetve a sziget északi és déli részének felfedezéséhez! Olaszország Korlátozásmentesen utazhatunk Olaszországba, tehát nincs előzetes teszt, regisztráció-, illetve karanténkötelezettség sem. Személyes élménybeszámoló és hasznos tippek, a szicíliai Catania városába tett látogatásomról itt olvasható . Spanyolország Az Európai Unióból és a Schengeni Térségből érkezők esetén nem szükséges EU digitális Covid igazolás vagy regisztráció a belépéshez. A Kanári-szigetekre, Barcelonába és Madridba jelenleg a Wizzair-rel közvetlenül utazhatunk. Személyes élménybeszámoló a barcelonai 4 napos utazásomról itt olvasható . Luxemburg Luxemburgba való belépésnél nincs előzetes tesztelési, sem előregisztrációs kötelezettség, vagyis szabad a belépés a nagyhercegségbe. Sajnos a Ryanair szünetelteti közvetlen járatát az országba, ezért a Luxair légitársasággal juthatunk el a luxemburgi fővárosba. Hasznos egyéb utazási információkért, tippekért olvasd el személyes élménybeszámolómat! Ciprus A beutazásra vonatkozó koronavírus járvánnyal összefüggő korlátozásokat feloldották, tehát nem szükséges előzetes teszt, nincs regisztrációs és karantén kötelezettség sem. A Wizzair Larnacára, míg a Ryanair Páfoszra üzemeltet közvetlen járatot Budapestről. Horvátország Magyar állampolgárok szabadon beléphetnek Horvátországba. A határátlépéshez nem szükséges COVID igazolvány, és nincsen teszt, valamint regisztrációs kötelezettség sem. Svájc Svájc megszüntetett minden korábbi teszt-, karantén és regisztrációs kötelezettséget. Hasznos utazási információkért, tippekért olvasd el ezt a blogbejegyzésemet! Görögország Megszűnt az oltási, gyógyultsági és teszt igazolások bemutatási kötelezettsége a Görögországba történő belépésnél. Nincsen regisztrációs és karantén kötelezettség sem. Görögországban csodálatosak a naplementék, nézd meg a képeket ebben a cikkemben. Bosznia-Hercegovina Bosznia-Hercegovina megszüntette a COVID-hoz kapcsolódó belépési feltételeket az országba történő beutazáskor, illetve előzetes egészségügyi regisztrációs kötelezettség sincsen. Svédország Magyar állampolgár Magyarország területéről, illetve az EU/EGT tagországokból és Svájcból korlátozás nélkül beutazhat Svédországba. Tehát nincs tesztelési, regisztrációs, illetve karantén kötelezettség sem. Montenegró Az országba 2022. március 11. óta minden kötelezettség nélkül lehet belépni. ​ Jordánia Nem szükséges előzetes, sem helyszíni PCR teszt elvégzése, függetlenül az oltottságtól. Feltétel, hogy olyan egészségbiztosításunk legyen, amely az esetleges COVID-ellátás költségeit fedezi, illetve regisztrálni kell ezen a honlapon . Costa Rica Nincs karantén-, sem teszt kötelezettség. Az országba Lufthansa, LOT, Finnair, British Airways vagy akár a Turkish Airlines járatával is eljuthatunk. Dominikai Köztársaság Az országban 2022. április 23- tól nincsenek hatályban a járvánnyal összefüggő utazási korlátozások. Az általános beutazási feltételek teljesítésekor szabadon be lehet utazni, a belépésnek nem feltétele negatív teszt, oltási igazolvány vagy egyéb a Covid-19 járvánnyal összefüggő orvosi vagy egyéb hatósági igazolás. Az európai hagyományos repülőtársaságokon (British Airways, Lufthansa) kívül a Turkish Airlines is közlekedtet járatot az országba. Seychelle-szigetek Az ország minden turistát fogad karantén-kötelezettség nélkül, ugyanakkor egyes utasokon véletlenszerű rutin orvosi vizsgálatot végezhetnek. A Qatar Airways, az Emirates, az Aeroflot, az Ethiad és a Turkish Airlines is közlekedik a szigetekre. Az aktuális, illetve az utazás előtti hasznos infókért , illetve élménybeszámolóért kattints! Kenya Utazás lehetséges az összes nagy légitársasággal. Úti élménybeszámolóért kattints ide , hasznos infókat pedig itt találsz utazás előtt. Doha, Katar Katar megnyitotta kapuit minden turista előtt, oltottságtól függetlenül. Közvetlenül, 5 óra alatt a Qatar Airways járatával juthatunk el Dohába. Az aktuális, utazás előtti hasznos infókért, illetve élménybeszámolóért kattints! Maldív-szigetek Az országba történő belépéshez nem szükséges az oltási igazolvány bemutatása, az utazást megelőző PCR vagy antigén teszt, a helyszínen sem. Az országba való beutazás és az országból való kiutazás előtti 96 órában viszont mindenki számára kötelező az Utazási Egészségügyi Nyilatkozat kitöltése és feltöltése az Imuga kormányzati weboldalra. Továbbá a turista vízumhoz szükség van 30 napon belüli dátumra szóló retúr repülőjegyre, a szállásfoglalás visszaigazolására, illetve viszautazástól számított legalább még 6 hónapig érvényes útlevélre. Utazhatunk a Qatar Airways, Emirates, Turkish Airlines vagy a Lufthansa járataival is. Kattints a hasznos infókért és élménybeszámolóért! Egyiptom 2022. június 17. óta megszűnt az előzetes teszt vagy regisztrációs kötelezettség, valamint karantén kötelezettség sincsen. Budapestről az Egyptair közvetlen járatot üzemeltet heti egyszer Hurghada-ba, és Kairóba, de a Qatar Airways-zel is eljuthatunk a fővárosba, illetve Alexandriába dohai átszállással. Mexikó Nincs teszt-, vagy karanténkötelezettség érkezéskor, az egyedüli szabály, hogy érezd jól magad! Utazás lehetséges a KLM - Air France, a British Airways, a Lufthansa vagy a United Airlines járataival. Zanzibár, Tanzánia Tanzániába és Zanzibárra nem szükséges teszt előzetesen, és karanténkötelezettség sincsen. Az országba való belépéskor a határőrök szúrópróbaszerűen és díjmentesen antigéntesztet végezhetnek az utazókon. Utazhatunk a Qatar Airways, Lufthansa és Emirates járatával is. Hasznos infókért és élménybeszámolóért kattints! Dubaj Budapestről az Emirates vagy a Wizzair járatával 5 óra alatt a napsütésben lehetünk, és előzetesen regisztrálni sem kell. Megosztás Lista frissítésének utolsó időpontja: 2023. augusztus 28. ​További élménybeszámolókért és hasznos utazási tippekért, információkért kövesd Facebook és Instagram oldalam! :) Szabó Petronella Córdoba és látnivalóinak felfedezése 1 nap alatt Córdoba főbb látnivalóit akár 1 nap alatt is bejárhatjuk. Az óváros hangulata, az arab és keresztény kultúra keveredése elképesztő! Szabó Petronella Fedezd fel Málaga top látnivalóit Málaga a napfény városa, tele élettel és érdekes látnivalókkal. Nevezetességek, amelyeket nem érdemes kihagyni! Szabó Petronella Sevilla és top 5 látnivalója Sevilla csodás látnivalói mindenkit lenyűgöznek. Nyaralásra, városlátogatásra tökéletes. Top 5 látnivaló akár 48 óra alatt bejárva. 1/4

• Utazás.Felfedezés.Élmény I utazós blog I Magyarország

Travel Blog Utazás. Felfedezés. Élmény. "Minden utazás hozzánk tesz valamit." Fedezd fel a világot velem! Ha utazással kapcsolatos hasznos információkat, tippeket, illetve személyes élménybeszámolókat és blogbejegyzéseket keresel, jó helyen jársz. Élménybeszámolók Gasztro, szállás, hasznos tippek Blogbejegyzések Legújabb blogbejegyzések Szabó Petronella Utazás. Felfedezés. Élmény Az utazás felfedezést és élményt jelent számomra. Megismerni új embereket, kultúrákat, tanulni magamról, a világról. Eddig 47 országban jártam életem során; legtöbb kalandomról élménybeszámolót írok itt, a blogomon és saját fotókkal színesítem az írásaimat. Ezenkívül hasznos úti tippjeimet is szívesen megosztom veled. Blogbejegyzéseimben pedig utazással kapcsolatos személyes hangvételű írásaimat, egy-egy témához kapcsolódó véleményemet olvashatod. Tarts velem az úton és fedezd fel a világot, inspirálódj írásaimon keresztül! Facebook és Instagram oldalaimon pedig inspirálódhatsz és nyomon követheted aktuális utazásaimat! ​ Felfedezések, élmények Córdoba és látnivalóinak felfedezése 1 nap alatt 22 1 kedvelés. A bejegyzés nincs kedvelve 1 Fedezd fel Málaga top látnivalóit 40 1 kedvelés. A bejegyzés nincs kedvelve 1 Sevilla és top 5 látnivalója 97 1 kedvelés. A bejegyzés nincs kedvelve 1 Körutazás Dél-Spanyolország városaiban 24 2 kedvelés. A bejegyzés nincs kedvelve 2 1 hét nyaralás Cipruson 123 1 kedvelés. A bejegyzés nincs kedvelve 1 Az ausztriai Hallstatt top 5 látnivalója 103 2 kedvelés. A bejegyzés nincs kedvelve 2 A német bajor vidék látnivalói (Regensburg, Straubing, Walhalla, lombkorona ösvény) 160 1 kedvelés. A bejegyzés nincs kedvelve 1 A Neuschwanstein kastély meglátogatása - hasznos tudnivalókkal 168 2 kedvelés. A bejegyzés nincs kedvelve 2 Liverpool is cool: top 10 látnivaló a Beatles városában 700 3 kedvelés. A bejegyzés nincs kedvelve 3 1 2 3 4 5 Médiamegjelenések Facebook Instagram Pinterest 1/4